Gaan trainingen door bij slecht weer? Kan ik een proefles doen? En met welk abonnement
kan ik onbeperkt trainen? Alle antwoorden op de
meestgestelde vragen tref je hier aan.
Als je vraag er niet bij staat neem contact op met onze klantenservice.

Kleding / Meenemen

Waar laat ik mijn spullen?
Er is niet altijd opslagruimte beschikbaar. Je kunt je telefoon, sleutels en portemonnee kwijt bij onze trainers. Neem echter zo min mogelijk spullen van waarde mee.
Wat moet ik meenemen voor een bootcamp training?
Goede loopschoenen met voldoende demping en minimaal een halve liter water.
Zijn er ergens kleedkamers en/of toiletten?
Bij sommige trainingslocaties kunnen we gebruikmaken van de (sanitaire) faciliteiten van nabijgelegen sportaccommodaties. Check per keer of dit het geval is bij de training waarvoor jij je hebt ingeschreven.

Oefeningen

Wat voor oefeningen kun je verwachten bij een bootcamp training?
Bij een reguliere bootcamp training gebruik je voornamelijk je eigen lichaamsgewicht en komen er nagenoeg nooit materialen aan te pas, tenzij anders vermeld. Denk hierbij aan fitnessoefeningen als push-ups en squats, en cardio-oefeningen als sprinten en jumping jacks, en buikspieroefeningen in combinatie met loopvormen.

Weer / annuleren

Hoe weet ik of een training gecanceld wordt?
Als een training niet doorgaat, word je hiervan via de mail of sms op de hoogte gebracht. Let er dus op dat je gegevens van jouw account volledig zijn, zodat je altijd bereikbaar bent.
Zijn er ook trainingen als het slecht weer is?
Ja, de trainingen gaan altijd door. Er bestaat niet zoiets als slecht weer, alleen slechte kleding ;-) Als het echter onverantwoord is groepen mensen over open vlaktes te leiden, zoals bijvoorbeeld bij onweer, dan pas worden de lessen gecanceld.

Trainingen

Hoe lang duurt een training?
Alle bootcamp trainingen duren 60 minuten met een uitloop naar 75 minuten.
Hoe lang van te voren moet ik mezelf aanmelden/afmelden?
Je kunt je tot één minuut voor aanvang van de training aanmelden (mits er plek is) en twee uur voor aanvang van de training afmelden. Afmelden kan door op de button uitschrijven te klikken bij de desbetreffende training. 
Hoe meld ik me aan voor een training?
Voor een proefles kun je je rechtsboven op de site registeren en direct online aanmelden voor een training naar keuze. Aanmelden gaat uitsluitend via de website. Je kunt je niet telefonisch of per mail aanmelden. 
Hoeveel deelnemers trainen er in een bootcamp training?
Iedereen kan deelnemen, maar bij 23 - 25 deelnemers is de training vol. Het maximum is afhankelijk van de locatie en intensiteit van de training. Aangezien wij altijd een maximum hanteren is het belangrijk dat je jezelf altijd inschrijft voor de training en dit ook tijdig doet dan weet je zeker dat je kunt deelnemen.
Ik heb een slechte conditie, kan ik zomaar meedoen?
Ja, alle niveaus zijn welkom. Kijk in het trainingsschema voor de verschillende niveaus, zoals bijvoorbeeld een Low Intensity Bootcamp of een High Intensity Bootcamp. Alle oefeningen zijn in diverse gradaties uit te voeren, zodat iedereen kan meedoen. Zo is de training voor iedereen uitdagend, zelfs voor gevorderden.

Abonnement

Hoe kan ik een abonnement afsluiten?
Als je ingelogd bent kun je onder abonnement het aanvraagformulier invullen, ondertekenen en insturen. Lukt het niet je handtekening te plaatsen, check dan of de laatste versie van Java geïnstalleerd is. Zo niet, download dan gratis de laatste versie op Java.com. Lukt het dan nog niet, download dan het incassoformulier en verstuur deze per post naar The Bootcamp Club, IJsbaanpad 9-11, 1076 CV te Amsterdam of mail het formulier naar info@thebootcampclub.nl.
Ik heb een abonnement afgesloten, kan ik direct sporten?
Abonnementen die online zijn afgesloten, gaan per direct in. Je kunt dan gelijk meetrainen. Houd bij betaling met creditcard of overboeking rekening met 1 extra verwerkingstijd met de bank. Wanneer je een abonnement afsluit bij je trainer in het park, kan het op werkdagen tot 24 uur duren voordat je abonnement verwerkt en geactiveerd is.
Ik heb een blessure. Kan ik mijn abonnement bevriezen?
Bij zware blessures, een zwangerschap of een langdurig bezoek aan het buitenland kunnen wij het abonnement bevriezen. Abonnementen bevriezen wij, in geval van blessure, alleen na overleg van een doktersverklaring. Stuur in dit geval een berichtje naar info@thebootcampclub.nl.
Kan ik eerst een proefles volgen alvorens ik een abonnement aanschaf?
Ja, je kunt bij The Bootcamp Club eerst een gratis proefles volgen. Klik hier, maak een account aan en meld je aan voor een proefles. Let op: wij houden een minimumleeftijd aan vanaf 18 jaar.
Kan ik mijn abonnement overdragen?
Ja, tijdens langere afwezigheid kun je je abonnement jaarlijks eenmalig voor een periode van niet langer dan 4 weken overdragen aan iemand anders. 

Stappenplan abonnement overdragen:
1. Login op je persoonlijke profiel;
2. Klik op Abonnementen in het menu (bovenaan);
3. Onderaan bij 'lopende abonnementen' klik je op de button 'tijdelijk overdragen';
4. Vul de gegevens in van een bekende (zonder lopend lidmaatschap bij The Bootcamp Club) die van jouw abonnement gebruik mag maken. 
Kun je met een abonnement onbeperkt trainen?
Dat is afhankelijk van welk abonnement je hebt afgesloten. Check de voorwaarden van jouw abonnement. 
Wordt mijn abonnement stilzwijgend verlengd?
Na afloop wordt het abonnement automatisch verlengd voor onbepaalde tijd. Het abonnement is vanaf dat moment per maand opzegbaar. Je kunt er dan dus zelf voor kiezen of je doorgaat met het abonnement of opzegt.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
We vinden het jammer dat je overweegt je abonnement bij The Bootcamp Club te ontbinden, maar je kunt je abonnement ontbinden via dit ontbindingsformulier. Hier vul je je persoonlijke gegevens in, waarna je van ons een bevestiging ontvangt. Het verwerken van een volledig ingevuld en ondertekend ontbindingsformulier duurt gemiddeld tien werkdagen. Uiteraard houden we de datum van ontvangst van het ontbindingsformulier aan als opzegdatum. 

In geval van een langdurige ziekte, blessure, zwangerschap of een andere oorzaak waardoor je geen gebruik kunt maken van jouw abonnement kan het abonnement tijdelijk worden bevroren. Mail naar info@thebootcampclub.nl gevolgd met de reden en tot wanneer je het abonnement wilt bevriezen. Wij proberen jouw verzoek binnen één werkdag te beantwoorden. 
 

Rittenkaart

Hoe lang is mijn rittenkaart geldig?
De rittenkaarten zijn beperkt geldig. Een 5-rittenkaart heeft een geldigheid van 7 weken en een 10-rittenkaart heeft een geldigheid van 15 weken.
Ik heb een blessure. Kan ik mijn rittenkaart bevriezen?
Bij zware blessures, een zwangerschap of een langdurig bezoek aan het buitenland kunnen wij (de geldigheidsduur van) de rittenkaart bevriezen. Strippenkaarten bevriezen wij, in geval van blessure, alleen na overleg van een doktersverklaring. Stuur in dit geval een berichtje naar info@thebootcampclub.nl.
Kan ik eerst een proefles volgen alvorens ik een rittenkaart aanschaf?
Ja, je kunt bij The Bootcamp Club eerst een gratis proefles volgen. Klik hier, maak een account aan en meld je aan voor een proefles. Let op: wij houden een leeftijd aan vanaf 18 jaar. 
Kan ik mijn strippenkaart overdragen?
Nee, strippenkaarten zijn persoonlijk en niet overdraagbaar.
Waar kan ik de geldigheidsduur van mijn rittenkaart of abonnement checken?
Je kunt de geldigheidsduur terug vinden op het dashboard als je inlogt.
Klantenservice
Bekijk de veelgestelde vragen

Alle antwoorden op de veelgestelde vragen
tref je hier aan

Hoe kunnen we je helpen?

Bel ons op 020 760 6 760 of vul het contactformulier in

Abonnement ontbinden

Bekijk hier hoe je je abonnement kunt ontbinden