Het Corona virus is een situatie die niemand tot op heden heeft meegemaakt. Hier kan je de antwoorden op je vragen vinden. 

FAQ - Corona

Wat doet The Bootcamp Club met het Corona-virus?
Uiteraard zijn onze fysieke trainingen gestopt. Wel proberen wij onze leden fit te blijven houden door regelmatig korte trainingsfilmpjes te delen op Youtube. Daarnaast bieden wij voor onze leden 4x per week complete workouts aan via een afgeschermd YouTube kanaal, waarvan wij de link per e-mail versturen. Als jij lid bent en deze e-mails niet ontvangt, mail dan even naar info@thebootcampclub.nl en wij zorgen dat jij deze e-mails ook ontvangt.
Worden de abonnementsgelden geincaseerd?
De abonnementsgelden worden in de periode 15-3 tot 1-5 geïncasseerd. Daarna zullen alle abonnementen automatisch gepauzeerd worden. Hieronder vind je meer informatie over de periode 15-3 tot 1-5:

 

Op last van de overheid zijn wij per 15-3 direct gesloten tot 6 april. Hierdoor zijn wij op moment niet in staat om fysieke trainingen aan te bieden maar gelukkig wel online. Op onze Social Kanalen (link naar algemene Instagram) bieden wij regelmatig korte trainingsfilmpjes aan van 15 minuten en al onze leden ontvangen 4x per week een link naar een live stream voor trainingen van ca 40 minuten. 

 

Met deze online trainingen hopen wij jou toch te kunnen helpen fit te blijven. En hopen wij dat jij lid blijft zodat wij met de incassogelden die nu nog binnenkomen onze vaste lasten te kunnen blijven betalen en te kunnen blijven overleven. Want in tegenstelling tot sportscholen, die vaak het hele jaar maandelijks ongeveer dezelfde omzet behalen, zijn wij een outdoor partij die flinke seizoensinvloeden kent. In de maanden april -oktober maken wij winst en bouwen wij een financiële buffer op, in de maanden november – maart maken wij (op de maand januari na) verlies. Aan het einde van de winter, dus nu in maart, is deze buffer op. Juist op dit moment worden wij getroffen door deze Corona-crisis, harder kunnen wij niet geraakt worden. Met de structurele omzet uit incasso’s (ca 40% van onze omzet) kunnen wij ternauwernood onze vaste lasten zoals vaste personeelslasten van hoofdkantoor + regiomanager, software, huur van lokale kantoren etc etc dragen. Wij hebben deze vaste omzet in combinatie met de toegezegde hulp van de overheid dus echt nodig om deze periode te kunnen overleven. 

 

Wel bieden wij naast de online trainingen de volgende compensatie aan leden: 

 

Limited abonnees: Zodra wij weer mogen starten, wordt jullie Limited Abonnement kosteloos omgezet naar een Unlimited abonnement voor de duur dat dat wij gesloten zijn geweest. Hiermee kunnen jullie vaker dan 5 per maand trainen en de gemiste trainingen inhalen.

 

Unlimited abonnees: Zodra wij weer mogen starten, mogen jullie kosteloos een Unlimited abonnement weggeven aan een bekende in je omgeving voor de duur dat wij gesloten zijn geweest. Mocht je niemand kennen hiervoor, dan kun je dit straks ook via onze Social kanalen doneren aan iemand die hard getroffen is door het virus zoals ZZP’ers.

 

Mocht jij om wat voor reden dan ook toch willen stoppen, dan respecteren wij jou beslissing natuurlijk. Wel willen wij jou dan op onze Algemene Voorwaarden  wijzen, waar 2 bepalingen van toepassing zijn in een overmachtssituatie als deze: 

 

8.c TBCC is gerechtigd het trainingsrooster en/of de trainingslocatie tussentijds zonder opgaaf van reden aan te passen. De laatste roosters en locaties zijn leidend en zichtbaar op de website van TBCC.

 

8.e Buitengewone omstandigheden leveren voor TBCC altijd overmacht op en ontheffen TBCC van haar verplichtingen. Bij blijvende overmacht is TBCC ontslagen van haar verplichting de overeenkomst na te komen.

 

 

 

Er kan dus niet per direct opgezegd worden, de gebruikelijke opzegtermijn van 1 kalendermaand voor het einde van je contract  is nog steeds van kracht. Voor maandelijkse abonnementen geldt dat als je je opzegging tussen nu en 1 april doorgeeft jouw maandelijkse abonnement per 1-5 zal stoppen. Begin april zal dan nog eenmalig een maandbedrag geïncasseerd worden voor de maand april. Jaarabonnementen dienen ook 1 kalendermaand voor het einde opgezegd te worden en stoppen dan op de laatste dag van je contractdatum.

 

Wat doet The Bootcamp Club nu er geen trainingen zijn?

Gelukkig zijn wij wel in staat om online trainingen aan te bieden. Op ons Youtube kanaal bieden wij regelmatig korte trainingsfilmpjes aan. Dit zijn trainingen van 15 minuten die je zelf kan doen.

Al onze leden ontvangen 4x per week een link naar complete workouts van ca 40 minuten. Als jij lid bent en deze e-mails niet ontvangt, mail dan even naar info@thebootcampclub.nl en wij zorgen dat jij deze e-mails ook ontvangt.

Blijven mijn ritten geldig?
Strippenkaarten zullen verlengd worden voor de periode dat wij gesloten moeten blijven als gevolg van het Coronavirus.
Kan ik mijn abonnement bevriezen ivm Corona?
Dit is niet mogelijk in de periode 15-3 tot 28-4, daarna zullen de lopende abonnementen automatisch bevroren worden.
Zie worden de abonnementsgelden geïncasseerd voor meer informatie hierover
Kan ik mijn abonnement opzeggen?
Het is mogelijk om je abonnement op te zeggen. Houd dan wel rekening met de looptijd van je contract en de kalendermaand opzegtermijn zoals die in onze algemene voorwaarden is aangeven. De lidmaatschapsgelden voor deze periode zullen ook worden geïncasseerd. Het formulier kan je invullen via www.thebootcampclub.nl/klantenservice
 

Zie worden de abonnementsgelden geïncasseerd voor meer informatie hierover


 
Hoe komt het dat er sportscholen zijn waar je wel kunt pauzeren en/of die stoppen met incasseren?
In tegenstelling tot sportscholen, die vaak het hele jaar ongeveer dezelfde omzet behalen, zijn wij een outdoor partij die flinke seizoensinvloeden kent. In de maanden april -oktober maken wij winst en bouwen wij een financiële buffer op, in de maanden november – maart maken wij (op de maand januari na) verlies. Aan het einde van de winter, dus nu in maart, is deze buffer op. Juist op dit moment worden wij getroffen door deze Corona-crisis, harder kunnen wij niet geraakt worden. Met de structurele omzet uit incasso’s (ca 40% van onze omzet) kunnen wij ternauwernood onze vaste lasten zoals vaste personeelslasten van hoofdkantoor + regiomanager, software, huur van lokale kantoren etc etc dragen. Wij hebben deze vaste omzet dus echt nodig om deze periode te kunnen overleven en kunnen daarom helaas niet aanbieden om te pauzeren of tijdelijk niet te incasseren.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat kan ik doen?
Als je vraag er niet tussen staat dan kan je een mail sturen naar info@thebootcampclub.nl. We doen dan ons best om zo snel als mogelijk een antwoord te geven. 
Hoe kan ik The Bootcamp Club Steunen?
Super tof als je ons wil steunen! Dankjewel!!
Ook wij hebben een zware periode. We komen net uit de winter en nu het zonnetje weer schijnt is dit echt onze ’time to shine’. Wat nu dus helaas niet kan. 
Wel kan jij shinen met onze filmpjes en je workouts delen met onze socials. Door shoutouts via social steun je ons al een beetje.
De beste manier om ons te steunen is door lid te blijven, en als we weer lekker naar buiten mogen voor bootcamps er weer te zijn in het park.
Wij staan in ieder geval te popelen om weer te kunnen trainen met jullie!
Krijgen de trainers de uren doorbetaald die vervallen?
Dat zouden wij hen natuurlijk gunnen en graag willen doen maar dat kunnen wij hen op dit moment helaas nog niet toezeggen. Als de ruimte hiervoor is zullen wij hen zeker financieel ondersteunen maar met de huidige inkomsten kunnen wij ternauwernood onze vaste lasten dragen. Verder helpen wij onze trainers natuurlijk daar waar mogelijk zoals het delen van kennis over financiële hulp vanuit de overheid.
 
Is The Bootcamp Club minder bereikbaar?
Nee, maar in verband met de richtlijnen van het RIVM werken wij vanuit huis en om kosten te besparen ook in deeltijd. Geen nood, je krijgt zeker iemand van ons aan de lijn, de telefoon staat doorgeschakeld het kan alleen wat langer duren en wellicht spreek je iemand met een iets ander accent, alleen maar gezellig toch?

Update zondag 15-3-2020 om 22:00

De overheid heeft vandaag besloten dat sport- en fitnessclubs vanwege het Corona virus moeten sluiten. Ik zie het daarnaast als mijn verantwoordelijkheid om zowel leden als trainers van The Bootcamp Club te beschermen. Om die reden zullen onze fysieke bootcamp trainingen tot en met 6 april geen doorgang vinden.

 

Wij zullen alle trainingen tot en met 6 april verwijderen en zullen ervoor zorgen dat je de credits van ingeschreven trainingen weer op je account ontvangt. Wat er precies met de abonnementen gaat gebeuren kunnen wij nu nog geen antwoord op geven, uiteraard heeft dit nieuws ons ook overvallen en vragen wij om tijd en begrip hier met een standpunt over te komen.

 

De komende tijd zullen wij jou vanaf morgen dagelijks voorzien van online trainingen. Deze trainingen zullen wij delen via onze Social kanalen. Want alle experts zijn het over 1 ding eens: beweging en een goede conditie verhoogd je weerstand tegen het Corona virus. Blijf dus in beweging de komende weken!

Zodra er relevante ontwikkelingen zijn dan nemen wij uiteraard weer contact met je op. Voor nu veel gezondheid gewenst en hopelijk zien wij elkaar snel weer in het park!

Sportieve groet,

 

Rik Wolfsen
Chief Bootcamp Officer
The Bootcamp Club