• Hoe kom je na de feestdagen weer in je sportroutine?

Hoe kom je na de feestdagen weer in je sportroutine?

Hoe gezond je lifestyle ook is, de feestdagen bieden altijd een hoop uitdagingen om aan je doelen te blijven werken. Zelfs de sterksten onder ons vinden het moeilijk om “nee dank je” te zeggen tegen die lekkernijen op tafel. Als je je doelen overboord hebt gegooid en de verleiding niet hebt kunnen weerstaan, hoef je alleen wat slimmer te eten en wat extra te sporten om weer back on track te komen. Wij geven je 5 tips om na de feestdagen weer terug te keren in je sportroutine.

  1. Let it go!

Je schuldgevoel na de feestdagen kan schadelijker zijn dan het daadwerkelijk teveel eten en niet sporten. Move on en zie het als een tijdelijke terugslag. Negeer die weegschaal en herinner de leuke dagen die je achter de rug hebt. Herpak jezelf en vind je focus op een gebalanceerde, gezonde routine.

  1. Set your goals

Kom weer in de controle door je aanvalsplan voor de komende dagen, weken en misschien wel maanden op te stellen. En met aanvalsplan bedoelen we natuurlijk je goede voornemens. Plan je maaltijden en sport meer! Met behulp van onze Nieuwjaarsactie moet dat zeker goedkomen. Wanneer je duidelijke doelen hebt opgesteld ga je je automatisch ook steeds meer richten op hoe je die doelen gaat behalen. En onthou: Zelfs de kleinste acties leiden tot grote resultaten.

  1. Move that body

Sporten is vaak het eerste waar we mee stoppen tijdens de feestdagen. Maak iedere dag tijd vrij om te sporten en je zult je na je eerste workout weer meer als jezelf voelen. Onze Nieuwjaarsactie gaat jou hier bij helpen. Wij zijn jouw stok achter de deur. Schrijf je vaker in voor bootcamplessen om zo verantwoordelijk gehouden te worden. Of nog beter, ga samen met een vriend of vriendin. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de sleutel tot het blijven doorgaan met sporten ligt bij het langzaam beginnen en sporten met vrienden.

  1. Eet slim

Plan je maaltijden en houd je hier ook aan. Begin je dag met een ontbijt vol eiwitten en een lekkere groene smoothie. Een goed ontbijt zorgt er namelijk voor dat je je langer vol voelt en helpt je om gedurende dag minder te eten.

  1. Drink

Het is heel belangrijk om de hele dag een hoop water te drinken. Water helpt namelijk je energieniveaus en je hersenfunctie. Wanneer je voor het eten ongeveer twee glazen water drinkt kan dat helpen voller te voelen waardoor je minder eet. 


 
  • Toegevoegd op : 02-01-2020

Reageer

Login of registreer om een reactie achter te laten.

Reacties (0)